Reklamační řád
Společnost HUNTING TRADE sro (dále jen „obchodník“) vydává ve smyslu zákona č.108/2024 Zz o ochraně spotřebitele reklamační řád.
- Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) obchodníka HUNTING TRADE sro, IČ: 50 139 053 se sídlem Partizánska 469/74, 039 01 Turčianské teplice zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, vložka 64860/L, a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží nabytého od obchodníka.
Kupující, který může být podnikatel nebo spotřebitel, je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout obchodníkovi HUNTING TRADE, sro součinnost potřebnou k vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o dobu, ve které kupující neposkytl požadovanou součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od obchodníka kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem. Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Není-li definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají platné a účinné právní předpisy.
Převzetím zboží u podnikatelů a spotřebitelů je okamžik jeho předání prodávajícím kupujícímu resp. převzetí od dopravce.
- Záruční doba
Záruční doba začíná běžet zásadně dnem převzetí zboží kupujícím.
Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců, nestanoví-li zvláštní právní předpis lhůtu delší. Akumulátory ( baterie ), které jsou součástí produktu mají záruční dobu 6 měsíců.
Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. K uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi. Pro uplatnění reklamace vyplňte formulář: Reklamační formulář
Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, pro kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
- Způsob vyřízení reklamace
Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Obchodník je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
Kupující by však neměl dále používat věc, na které zjistil vadu. Pokud jde o vady, které se vyskytnou po koupi, je třeba je vytknout bez zbytečného odkladu od zjištění vady, nejpozději do uplynutí záruční doby. Po uplynutí záruční doby právo na reklamaci zanikne.
Opotřebování charakteristické pro daný materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba a když při obvyklém užívání takové věci dojde k jejímu celkovému opotřebení ještě před uplynutím záruční doby.
Zboží musí být zasláno se všemi jeho součástmi, se kterými bylo dodáno, bez případných znečištění. K reklamovanému zboží musí být přiložen doklad o koupi a vyplnění Reklamačního formuláře musí být čitelně (nejlépe vypsaný elektronicky, případně, pokud si jej zákazník stáhne z našeho eshopu vypsaný hůlkovým písmem).
Vyplňte nebo stáhněte zde: Reklamační formulář
Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, nevzniknou-li tím obchodníkovi nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Obchodník může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
Při uplatnění reklamace obchodník určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
Tento Reklamační řád se nevztahuje na právní vztah založený koupí zboží u obchodníka v případě, že kupujícím (zákazníkem) je podnikatel (§ 2 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů; dále jen " Obchodní zákoník " ). Takový právní vztah mezi HUNTING TRADE sro a kupujícím – podnikatelem, jehož předmětem je koupě zboží (služby) u obchodníka, se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku (zejména § 429 resp. § 409 a násl. Obchodního zákoníku).
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u obchodníka, na fakturační adrese:
HUNTING sro, Partyzánská 469/74, 039 01 Turčianské Teplice
Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.
Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
Obchodník je povinen při uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, obchodník je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
Reklamace se nevztahují na případy:
- mechanickým poškozením zboží,
- elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
- pokud bylo zboží nebo jeho část poškozena počítačovým virem apod.,
- pokud se chyba projevuje pouze u softwaru, u kterého není zákazník schopen doložit legální způsob pořízení, nebo použitím neautorizovaného softwaru a spotřebního materiálu,
- zboží bylo poškozeno v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů (nekvalifikovaným zásahem se rozumí zásah jakékoli jiné osoby kromě prodávajícího nebo autorizovaného servisu ),
- zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li chyba v důsledku této úpravy,
- při chybně provedeném upgrade firmware,
- zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
Kupující se vystavuje riziku zamítnutí reklamace v případě, že je zboží nebo jeho součást znečištěna nebo nesplňuje základní hygienické podmínky.
- Společná ustanovení
Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. O vybavení je zákazník informován e-mailem, který uvedl již při nákupu.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zvláště zda balení obsahuje vše, co má obsahovat. K pozdějším námitkám nebude přihlédnuto. Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
Nevyzvedne-li si kupující věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, má prodávající právo věc prodat a výtěžek použít k úhradě skladného.
V případě technicky složitých přístrojů se v rámci reklamace vyžadují speciální servisní střediska, či spádová oblast, která jsou zodpovědná za odstranění reklamace, nebo také její zamítnutí, z důvodů, které jsou uvedeny v těchto reklamačních podmínkách. Tyto se zpravidla nacházejí mimo území České republiky. Jedná se o státy jako jsou: POLSKO, MAĎARSKO, NĚMECKO, LITVA, ČESKÁ REPUBLIKA. Z toho důvodu může dojít k situaci, že z objektivních důvodů je velmi obtížné dodržet reklamaci v zákonné 30denní lhůtě a podle paragrafu 622 odst. 3 Občanského zákoníku dojde k uplatnění ze strany obchodníka k prodloužení reklamačního období z objektivních příčin. O této situaci bude zákazník obchodníkem informován ještě před ukončením zákonné 30denní lhůty. To závisí na konkrétním případu. O tomto všem Vás bude obchodník informovat a to jak o prodloužení doby vyřízení reklamace tak io její předpokládané délce. Po uplynutí této lhůty se má za to, že chyba na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta rovněž platí i pro kupujícího, který je podnikatel.
Váš reklamovaný produkt odesílá naše společnost HUNTING TRADE sro k jednotlivým našim dodavatelům podle toho, která značka produktu odpovídá jeho dodání.
Pokud se Váš reklamovaný produkt nachází u více dodavatelů v našem seznamu a Vy máte zájem o informaci, od kterého konkrétního dodavatele je Váš reklamovaný produkt kontaktujte nás emailem na: info@podnalov.cz
Nabízíme Vám informaci o společnostech, které zajišťují autorizovaný servis pro jednotlivé značky produktů ZDE:
Záruční podmínky se řídí ustanoveními Občanského zákoníku č.40/1964Sb.v platném znění +Občanský zákoník a zákonem č.250/2007 Zz o ochraně spotřebitele.